Articole

La ce sunt buni prietenii?

Cu siguranță cu toții avem o idee romanțată despre prietenie. Fie că vorbim de sprijin necondiționat sau de dragoste sau pur și simplu de o altă persoană cu care împarți aceleași interese și cu care îți face plăcere să discuți, știm cam ce vrem de la un acel cineva și ce așteptări avem.

Pentru mine această relație se bazează în primul rând pe capacitatea acelei persoane de a mă asculta. Da, uneori bat câmpii, uneori spun prostii, dar întotdeauna  mi-am dorit oameni lângă mine cineva care să știe să asculte. Tu poți să faci asta Prietene?

Nu, nu m-am așteptat niciodată la ajutorul tău necondiționat. Pentru că nu am nevoie de îngrijire continuă. Dar am crezut că atunci când vei vedea că nu pot scoate capul de acolo unde sunt, măcar îmi vei fi alături și nu te vei uita în altă parte făcându-te că nu vezi, nu auzi și nu cunoști.

Pentru că în realitate relația noastră este o sumă de experiențe trăite împreună. Îți amintești când ne-am urcat în trenul greșit și ne-am trezit la Brașov, nu în Constanța? Sau atunci când mâncam din același pachet de tăiței instant? Sau când ne petreceam ore, zile, luni dezbătând aceeași problemă existențială atât de importantă pentru noi și trecută cu vederea de restul lumii? Alea au rămas, cumva, în urmă…

Acum și tu ești tot o idee care începe să fie trecută cu vederea. Pentru că am crescut, am luat-o pe drumuri diferite și ai uitat că de la aceeași cană de cafea cu iaurt și covrigi am plecat. Undeva între noi au intervenit probleme, orgolii și dorința de a fi mai bun decât celălalt.

Dar vezi tu Prietene, ai uitat ce era important. Nu mai ai pe nimeni lângă tine căruia să te plângi de toate problemele pe care nimănui nu le poți spune. Așa cum nu mai ai nici acea persoană cu care să vorbești ore, zile, luni despre orice. Pentru că atunci când acea persoană a avut nevoie de tine, tu i-ai întors spatele și te-ai făcut că nu auzi.

Până la urmă ce e prietenia? În situația asta nu este o relație bazată pe simpatie, stimă și respect. Este doar un schimb de servicii unilateral și condiționat de momentul în care cealaltă persoană își dă seama că nu se merită să mai investească, pentru că finalitatea nu este împlinirea ambelor părți.

Dar nu-i nimic. Cu toții vrem să trăim într-o lume perfectă așa că acceptăm și acest tip de relații numai pentru a avea numere și iluzia că cineva va fi acolo pentru tine. Și uneori, da uneori îți dai seama că poți să trăiești și fără. Iar atunci lumea ta va fi mai mică, dar cu siguranță mai fericită.

Lasă un răspuns

